Week van de communicatie #5/5: je aandacht er niet bijhouden

toekomst aandacht

Heb jij een typisch kenmerkje tijdens het communiceren? Vorige keer meer over vragen dubbel stellen, vandaag over je aandacht er niet bijhouden en hoe je onderbewuste hier mee te maken heeft! Er zijn natuurlijk veel studies gedaan naar manieren van communiceren. Een welbekende van ‘anders communiceren’ is natuurlijk de mensen met de diagnose autisme. Maar wist je dat hooggevoeligheid ook kan zorgen voor bijzondere manieren van communiceren? Lees snel verder!

Je aandacht niet bij een gesprek houden

Dit is eveneens een hele slimme van je onderbewuste. Kun je soms, maar alleen bij specifieke personen, het gesprek gewoon helemaal niet volgen? De woorden en zinnen komen gewoon niet bij je binnen? Iemand vertelt je iets en je hoort de woorden, maar je snapt ze gewoon plotseling niet meer. Eigenlijk zou je dat kenmerken vinden van jezelf, op het feit na dat je het bij sommige personen totaal weer niet hebt.

Vaak gooit je onderbewuste het interpreteren heel even uit. Hij wil je dan duidelijk maken dat de ander een gedraging vertoont dat in jouw allergie zit. Denk aan dat de ander zich theatraal gedraagt, langdradig is of liegt en jij dit moet weten. En niet naar moet luisteren. Het kan overigens ook simpelweg betekenen dat het onderwerp je absoluut niet interesseert en je onderbewuste ook niet.

Daarom lijkt het stukje van hooggevoeligheid en niet kunnen luisteren naar bepaalde mensen erg op helderhoren. Een gave op je oren hebt maakt ook dat je sommige zaken uitverscherpt hoort of juist niet.

Het is niet raar als je je aandacht er soms niet bij kan houden

Vaak behoedt het stukje niet kunnen luisteren naar anderen je en is het zelfbescherming. En word je dankzij je helderhoren juist veel minder moe door die anderen! Komen die prikkels minder hard binnen. Het is dus een andere vorm van jezelf kunnen afschermen voor je hsp.

RELATED ARTICLE

Written By

Desiree

Het is mijn passie het onzichtbare tastbaar te maken.

Be the first to comment “Week van de communicatie #5/5: je aandacht er niet bijhouden”