10 tekenen van hardnekkige jaloezie/ negativiteit op jouw bedrijf

10 tekenen van hardnekkige jaloezie

Jaloezie is een welbekend iets. Maar wist je dat dit er energetisch meer gebeurt dan iemand die alleen vervelende dingen zegt achter je rug om? Je kunt denken aan dingen die mislukken, klanten die niet komen, fouten in contracten, etc.. Dat komt omdat iemands energie echt kan gaan leven. Hoe gevoeliger je daarvoor bent, hoe harder het invloed op jou heeft. Dat komt omdat je als hooggevoelig persoon prikkels (positieve en negatieve gedachten) van anderen ontvangt alsof het net echt is. Of zelfs alsof ze van jezelf zijn. Dat gaat dus erg ongemerkt. Vandaag bespreken we 10 tekenen van hardnekkige jaloezie op je eigen praktijk: hoe herken je dit en hoe los je dit op?

10 tekenen van hardnekkige jaloezie: betreft klanten

1: Uiteraard kun je simpelweg te weinig klanten krijgen! Dit kan ook komen door punten als mindset of praktische zaken, maar het is meer dan dat. Ten eerste heb je als gevoelig persoon te maken met je eigen mindset, maar als je héél gevoelig bent, kun je ook andermans gedachten oppikken. Als jij je dus in een omgeving bevindt waarin mensen een eigen bedrijf niet serieus nemen, dan kunnen hun gedachten voelen als de jouwe en neem jíj het ook niet meer serieus. Dat heet ook wel heldervoelen. En dit kost dan klanten;

2: Het gaat zelfs dieper dan dat. Om op het voorbeeld in te blijven gaan: als je andermans gedachtes overneemt als de jouwe, dan ben je ook direct gevoelig voor pijn, emotie en gedrag overnemen van anderen. Dat betekent dat er maar 1 iemand dichtbij je hoeft te staan die zelf slecht is met cijfertjes of je jou grote problemen met boekhouding (mis)gunt, en je begint zelf fouten te maken in je boekhouding! Hetzelfde geldt natuurlijk voor tikkies sturen, te dure (kapotte) spullen kopen, steeds aanbiedingen mislopen, etc.. Het ligt er net aan waar je op wordt misgunt én waar je gevoelig op bent, zoals al slecht met cijfers zijn;

3: Je kunt ook natuurlijk veelvoudig te maken krijgen met ontevreden klanten, of zelfs boze. Hoe je hun feedback ook verwerkt, ze zijn al boos voordat ze binnenkomen. Uiteraard kan dit andere oorzaken hebben, zoals verkeerde verwachtingen scheppen, maar vaak is het ook écht een stuk iemands energie/ jaloezie dat zorgt dat dit steeds gebeurt;

4: Dat brengt me bij een onbekender punt: verkeerde klanten (mensen die bijvoorbeeld niet geholpen willen worden of aan het ‘shoppen zijn’) of niet passende vragen krijgen. Dat kan ook zeker veroorzaakt worden door vastzitten in andermans energiestroom.

Je doel

5: Je kunt ook te maken hebben met dat mensen je niet op waarde schatten, door het laagje energie dat over je onderneming hangt. Dit kun je merken aan veelvoudige vragen of opmerkingen over je tarief of niet betalen. Als jij al goed hebt nagedacht over je tarief en zeker hebt dat je je dit waard vindt en je krijgt er nog steeds mee te maken, dan kan dit wederom duiden op energiekoorden. Of je vergeet natuurlijk je eigen doel, door die heldervoelendheid van punt 2;

6: Een subtielere vorm van deze jaloezie is dat klanten echt overtuigd zijn dat je andere verwachtingen schept dan dat er werkelijk op je website staat of dan wat je gecommuniceerd hebt. Dan hebben je klánten te maken met de jaloezie, via jouw omgeving.

De laatste 4 van de 10 tekenen van hardnekkige jaloezie: randzaken

7: Bij een praktijk komen veel extra zaken kijken dan alleen klantcontact, zoals eerdergenoemde boekhouding. Maar energie, en zeker wanneer het negatief of jaloers is, pakt waar het pakken kan. Dat betekent ook op spullen! Denk aan steeds je werkspullen die kapot gaan, tot aan het onveilige toe. Het ligt wederom aan waar iemand precies jaloers op is;

8: Een subtieler punt van energie dat om zich heen slaat is jou dingen laten vergeten. Dit is een punt dat je wellicht sneller bij jezelf zoekt, maar het kan simpelweg komen door iemand die teveel in je systeem zit;

9: Een duidelijk punt is natuurlijk vermoeid zijn, vooral als je voor je praktijk aan de slag moet, maar het kan ook algemene vermoeidheid zijn. Blijkbaar ben je al gevoelig voor moe zijn en pakt de jaloezie je daarop;

10: Een subtieler en raarder punt zijn uiterlijke veranderingen. Negativiteit blijft niet verstopt, maar geeft zich weg. Als jij dus letterlijk puisten krijgt na elke triomf die je haalt met je praktijk, of je hebt haaruitval sinds je praktijk gestart is, dan is dit jaloezie, en duidelijke ook. Het is dus belangrijk om patronen te zoeken!

Hoe pak je jaloezie aan?

Zoals je misschien hebt gelezen, is een rode draad van jaloezie voelen van anderen tastbaar en hardnekkig als je gevoelig bent voor prikkels. Dat is dan levensecht voor jou. Dat maakt dat je overal vandaan energiekoorden oppikt. Het is mooi om hiermee om te leren gaan. Je wordt dan bewust van welke jaloezie waar op zit en vervolgens breek je die los middels bijvoorbeeld de tools uit onderstaande cursus. Maar je kan ook een object nemen die de jaloezie in het algemeen in ieder geval al deels op afstand zet.

Maar er zijn ook al zaken die je vandaag al kunt veranderen: ga eens simpelweg evalueren:

Ben je anders als je werkt aan je bedrijf dan als je iets anders aan het doen bent? Of ben je, om dicht bij de voorbeelden te blijven, ook zo vergeetachtig en slordig als je andere dingen doet? Ben je ook zo moe als je boodschappen doet? Schatten kennissen in je omgeving je ook zo verkeerd in? Als je namelijk verschil hierin zit, dan weet je dat het echt te maken heeft met een jaloezie op je bedrijf. Maar als je in je bedrijf en in je dagelijks leven geen verschil merkt, kun je natuurlijk helaas nog wél te maken hebben met negatieve energie of zelfs zwarte magie, maar dan wat algemener;

Aan wie moet je simpelweg denken, na contact met wie heb je een nóg vervelendere week voor je praktijk, en over wie droom je bijvoorbeeld? Je wordt altijd met antwoorden geholpen, je hoeft er alleen bewuster van te zijn;

– Gebruik de douchetruc! Onder de douche worden prikkels van anderen tijdelijk afgespoeld. Ben je dan een ander mens of heb je opeens dingen over je onderneming een stuk helderder? En gaat het na het douchen helaas weer weg? Dan heb je dus dagelijks te maken met prikkels van anderen die dat verbloemen. Welke van de 10 tekenen van hardnekkige jaloezie heb jij wel eens meegemaakt?

Abonneer op mijn nieuwsbrief

Vul onderstaand formulier in om gemakkelijk te abonneren op mijn nieuwsbrief. Ik stuur circa twee nieuwsbrieven per maand met daarin nieuwtjes en behind-the-scenes content.

RELATED ARTICLE

Be the first to comment “10 tekenen van hardnekkige jaloezie/ negativiteit op jouw bedrijf”