6 energetische en spirituele blokkades die jouw eigen praktijk remmen

Welke energieën hebben invloed op je bedrijf?

Een bedrijf van jezelf is eigenlijk vaak dus ook een verlengstukje van jezelf. Dat betekent: hoe groter je rol in je bedrijf, hoe meer je dat energetisch mag beschermen. Ben je ergens werknemer? Dan is het bijvoorbeeld minder je ‘taak’. Je lessen zijn dan simpelweg anders. Als werknemer heb je meer te maken met levenslessen over jezelf, zoals grenzen aangeven, omgaan met gezag en omgaan met waar een bedrijf voor staat en of je daar tussen past. Maar als eigen baas heb je eerder te maken met lessen als mindset, doelen en nee zeggen. Als je dan gevoelig bent, kun je te maken hebben met energetische blokkades. Als je hooggevoelig bent, komen namelijk prikkels/ ideeën/ meningen van anderen diep bij je binnen alsof ze van jezelf zijn. En dus bij je bedrijf. Lees gauw verder over 6 energetische en spirituele blokkades die je bedrijf kunnen beïnvloeden.

6 energetische en spirituele blokkades. 3 die anderen veroorzaken

Ik verdeel de 6 energetische en spirituele blokkades onder in blokkades die anderen per ongeluk of expres veroorzaken en blokkades die je zelf per ongeluk veroorzaakt.

1: je kunt als je wat gevoeliger bent, last hebben van energiekoorden met anderen. Gelukkig kun je energiekoorden altijd aanpakken. Hoe dat zich uit, kan op 3 manieren. Laten we daarvoor een voorbeeld gebruiken. Stel, de spullen in bedrijf of die je maakt voor klanten gaan snel stuk, raken kwijt met de post en dat soort kwetsbare dingen. Dan kan een energiekoord dat op de volgende manier veroorzaken:

-Je hebt een koord met iemand die zélf onhandig óf waarvan de spullen altijd stukgaan door negatieve energie van buitenaf. Dat neem je letterlijk over;
-Je hebt een koord met iemand die niet zozeer dingen stukmaakt, maar niet met de juiste intentie onderneemt, waardoor dat slaat op jouw spullen. Symbolisch neem je dat dus over;
-Iemand gunt het je simpelweg niet en dat slaat op je producten. Intentie.
Meestal wordt dit door mensen die dichtbij je staan veroorzaakt, omdat hun energiekoord dan sterker is dan met mensen die verder weg staan en de uitwerking dus groter. Gelukkig bestaan er trouwens ook positieve uitwerkingen;

2: Je hebt te maken met ‘negatieve klanten’: die met verkeerde intentie komen, zoals niet beter willen worden of negatief willen uittesten. Wat dan gebeurt, is dat je door de vele dunnere, maar toch aanwezige energiekoorden, deze klanten aan blijft trekken. Maar waar begint het vicieuze cirkeltje van aantrekken van negatieve klanten? Lees dat verder bij punt 4+6.

3: Vervelende concullega’s (mensen die hetzelfde werk doen als jij) houden je in de gaten. Wanneer iets/ iemand negatief is, maakt dat energiekoorden met jou ook dikker. Ook al ken je die concurrenten niet eens bewust. Het verschil met punt 1 zit hem in dat je ook koorden kunt hebben met aardige mensen die dichtbij staan. Maar een koord kan ook net zo sterk zijn als iemand dus negatief is. Conclusie is trouwens wel dat als iemand met negatieve gedachten die dichtbij staat, de ergste koorden zijn. Hoewel omgaan met energiekoorden de mooiste oplossing is, kun je ook altijd een object nemen om die koorden buiten te houden.

Soms is het lastig om te achterhalen met welk punt je te maken hebt. En kunnen mensen uit punt 3 zelfs negatieve zaken toesturen. Je kunt altijd een bedrijfsreading daarvoor overwegen.

6 energetische en spirituele blokkades. 3 die je zelf in de hand hebt

Maar het gebeurt ook regelmatig dat mensen per ongeluk zelf blokkades veroorzaken. Daar zal ik ook bij stilstaan:

4: Voor de één klinkt hij misschien heel logisch en voor de ander is het totaal nieuw: maar je moet jezelf een goedlopend bedrijf wel gúnnen. Of je bedrijf loopt of niet, start dus al bij wat je ervan verwacht en wil. Wat wil je op korte termijn (hoe ziet je dag eruit) en wat op de lange termijn? Als je simpelweg niet weet wat je wil, dan zeg je ja op de verkeerde klanten. Die maken je werk minder leuk of leveren problemen bij betaling. En kom je in de eerdergenoemde vicieuze cirkel terecht. Of je maakt jezelf gevoelig voor de meningen voor anderen;

5: We gaan verder in op: teveel luisteren naar anderen. Hier is een feitje: ieder groepje uit je omgeving zál ook een andere mening hebben. Het is dus niet handig om iedereen proberen tevreden te stellen. Van het één komt dan het ander, door verandering kunnen klanten kunnen je werkwijze niet meer volgen, en het loopt dan niet meer zoals je wil.

Er is geen richtlijn betreft naar welke groepen je moet luisteren, maar overweeg alles. Want: hele lieve mensen die het beste met je voor hebben, kunnen simpelweg verkeerd inzicht geven. En vervelende mensen die je afkraken, kunnen in dat afkraken misschien wel juist hele handige feedback verstopt hebben zitten! Blijf dus altijd je gevoel volgen en als je last hebt van die energiekoorden: onder de douche ben je energiekoord-vrij;

Mindset

Overspoelt deze informatie je en weet je niet waar überhaupt te beginnen met je bedrijf? Alle begin is moeilijk. Vraag gerust businessbegeleiding aan!

6: Het laatste punt is mindset. Om in te gaan op jezelf het wel moeten gunnen, je hebt ook zoiets als jezelf het teveel gunnen. Want op die momenten loop je risico op wanhopige gevoelens of passief gedrag, blijkend door gedachtes als: ‘het komt vast vanzelf goed’ of ‘waarom is het me niet gegund’. Wees altijd eerlijk naar jezelf. Wat is het hoogst haalbare voor mij, is een kernvraag die je jezelf moet stellen om balans te krijgen. Vanuit daar bouw je op en streef je ergens naartoe. Hiermee voorkom je te vroeg stoppen met je droom en te snel willen van je bedrijf (en daardoor gedemotiveerd raken).

Wees slim en luister niet naar anderen, dat geldt ook voor dingen uitbesteden: wat ga je zelf leren en wat niet? Wat is als éérst belangrijk? Jezelf gunnen en je de kernvraag stellen is belangrijk, maar wat wíl je van je eigen praktijk? Wil je een goedlopend bedrijf? Of wil je je passie doen? ‘Een goedlopend bedrijf’ is natuurlijk niet echt een reële mindset.

Bedenk ook: hoe duidelijker je bent over hoe je het wil, hoeveel je eraan uit wil geven, waar je in uit wil blinken en hoeveel je jezelf waard vindt, hoe beter het universum jou begrijpt. En kunnen anticiperen betreft de juiste klanten sturen.

Hoe voelt een ontwensing op je hebben?

Abonneer op mijn nieuwsbrief

Vul onderstaand formulier in om gemakkelijk te abonneren op mijn nieuwsbrief. Ik stuur circa twee nieuwsbrieven per maand met daarin nieuwtjes en behind-the-scenes content.

RELATED ARTICLE

Be the first to comment “6 energetische en spirituele blokkades die jouw eigen praktijk remmen”