Verschil tussen witte magie en zwarte magie
Het verschil tussen de witte magie en de zwarte magie. Veel mensen weten dat zwart in dit geval voor duister staat en wit voor zuiver, ze zien zelfs schimmen in deze kleuren. Maar waar liggen die fijne verschillen nou in? Hoe doe je het één en hoe doe je het ander?
Wat is magie? En het verschil tussen witte magie en zwarte magie?
Magie is eigenlijk het bespelen van energie. Vaak wordt hiervoor een ritueel, spreuk of affirmatie gebruikt. Wat een ritueel sterk maakt zijn een aantal zaken: je intentie, je kracht en elementen. Met een goede intentie kun je simpelweg geen zwarte magie doen. Een ritueel zonder kracht gaat niet werken omdat wat je wil beïnvloeden dan sterker is. Een ritueel met elementen, vooral als die iets helends hebben zoals een zwarte kaars of een helend kruid, maakt energie sterker.
Veelgemaakte vergissingen/ discussiepunten
Soms wordt zwarte magie en witte magie nog door elkaar gehaald. Bijvoorbeeld:
– sommigen gebruiken rituelen of laten die uitvoeren om een uitkomst naar hun hand te zetten, zoals een uitspraak bij de rechter. Het punt is, zeker als je weet dat jij zelf fout zit en de rechter een vervelende uitspraak gaat doen, dan valt dit simpelweg onder zwarte magie. Want je bent onzuiver bezig;
– enkele mensen benaderen Witte Wolf en andere ‘mediums’ omdat ze willen dat hun relatie beter wordt. Of dat iemand een relatie met hen moet willen. Waar het wringt is dat dit onzuiver is en beïnvloeding van vrije wil. De uitzondering is als een relatie misgaat wegens zwarte magie. Dan kan dat worden opgeruimd, maar dat is nog steeds geen belofte voor verbetering. Iemand kan ook van gedachte veranderen;
– eigenlijk heel simpel: een ritueel voor bijvoorbeeld het krijgen van meer klanten in je tandartspraktijk voor angstige mensen uitvoeren kan ook zwart worden. Als je namelijk mensen beïnvloedt die éigenlijk niet bij je wilde komen. Het loopt dan ook slecht af, want dan is de kans op een klik kleiner. Wanneer het zuiverder wordt is als je een ritueel doet waardoor klanten wat meer de echte jij zien waardoor ze durven te komen.